bild018.jpg

Till helgen är det dags igen. Jag ska besöka mamma tillsammans med mina barn. Sist jag besökte mamma, möttes jag av ett kallt, vintervitt landskap. Nu är det vår. Det känns som flera år passerat, i stället för ett par månader. 

Jag skriver inte i bloggen lika ofta. Det beror naturligtvis inte på att jag saknar min mamma mindre, men dels beror det på att den första och största chocken nu lagt sig. Chocken efter att de grep mamma och chocken över att hon dömdes till sju års fängelse. Det är otroligt att det tog över ett år att ”smälta”. 

Nu har jag accepterat och bearbetat det hela mycket bättre. 

Det finns också en annan anledning att jag bloggar mindre om mamma och det är för att jag känner att hon mår bättre och bättre. Särskilt n, sedan hon fått börja arbeta ute.

Men, som sagt, till helgen åker jag dit på besök och jag ser väldigt mycket fram emot det!! 

