bild027.jpg(Klicka på bilden för normal storlek)

Mamma´s senaste blogg är daterad Hinseberg den 7 Mars 2007;

Jag är en säkerhetsrisk!

Till den avdelning jag har flyttat ingår att man får arbeta ute. Jag har glatt mig mycket åt detta. Dels för att få röra mig mer, men mest därför att jag är en person som tycker om att vara ute.

Dagen före jag ska flytta får jag veta att jag är en så stor säkerhetsrisk att jag inte kommer att tillåtas att vara ute. Stängslena här är skyhöga, dubbla med stort mellanrum mellan båda stängslena. De är också traditionellt toppade med taggtråd. Ja, ni vet den där typen som visas i TV. Så först ska jag klättra över det första stängslet, forcera taggtråden, sen springa några meter och göra om proceduren med stängsel två. Ha, ha!! Jag är tjock, ja faktiskt tillräckligt tjock för att inte orka lyfta min egen vikt. Jag har lite svårt att se mig själv utföra en rymning a´la den kriminalvården tycks tro mig klara av. När jag ser den i tankarna blir jag mest full av fnitter. Hela beslutet känns löjligt, men kanske borde jag vara smickrad över den kapacitet de ger mig?

 Beslutet ska omprövas i veckan. Jag hoppas jag snart är ute i arbete.

