Mamma svarar här på kommentarer. Det finns också länkar till de kommentarer hon besvarat, för att det ska vara lättare att följa det hon besvarar;

Svar på kommentaren; ”Sluta gnäll” (kommentar nummer:2) :

Jag måste få säga att det var mest gnäll på ”sluta gnäll”. Det är lite förvånande att just den typ av svar som du ger, är så långt ifrån bloggens innehåll. Den blogg du svarade på handlade ingenting om mig eller min situation på Hinseberg. Den handlade om unga flickor i fängelse!!

Det du skriver är snarare en ganska gnällig åsikt om att sitter man i fängelse så får man inte ha några åsikter eller uttala sig överhuvudtaget. Tyvärr, det ingick inte i domen så du får nog finna dig i att jag fortsätter att tycka och uttala mig, bland annat i min och min dotters blogg.

Du får gärna kommentera. Men vill du bli tagen på allvar får du väl kommentera innehållet i bloggen i stället för att gnälla över den och bara skriva som motargument att jag sitter i fängelse. Det vet ju alla och det är ju utifrån det jag skriver mina bloggar.

Slutligen tycker jag att din lilla kommentar innehöll mer gnäll än alla mina bloggar tillsammans. Så se upp så du inte slutar som en gnällkärring. För mig är en gnällkärring en som klagar och angriper utan att ha något att säga. Du är farligt nära den definitionen.

Svar till Kristina Grahn´s kommentar (kommentar nummer:2):

Ditt svar var så fint! Tack för det!!

Kommentar till min dotters blogg

Det är bland de vackraste jag läst. Jag blir glad och tacksam för att du finns. Ledsen för att jag orsakat dig sådan sorg.

Smärtan med att sitta i fängelse blir så tydlig. Den är mest av allt att vara avskild från er barn. Tyvärr tvingas ni dela den smärtan. Av allt dumt jag gjort ligger det mest oförlåtna där; att jag tvingar er dela min smärta.

Svar till Vendettanbettan´s kommentar (kommentar nummer:3):

Du har rätt! Det finns några, inte många, men några få som jag håller avstånd till här inne. Jag vet att de behöver hjälp mer än oss andra, men jag är inte den personen som kan ge dem den hjälpen. Så jag gör som du säger och aktar mig.  

