tornekrona.jpgEfter den heta diskussion som fortfarandepågår i mammas 6:e blogg (går att klicka på) vill jag bara tillägga att jag vet att flera svar till er som skrivit kommentarer i flera bloggar är på väg. Hoppas dock ni har lite överseende med att det tar lite tid. Först väntar jag några dagar tills det kommit några kommentarer, sedan skriver jag ut varje blogg och postar dem till mamma. Från när jag skickar dem tills hon får dem tar det vanligtvis 2-4 dagar. Därefter skriver hon svar så snart hon hinner och därefter sänder hon dem till mig, vilket tar ytterligare några dagar. Så att få svar på en kommentar eller en direkt fråga kan ta minst 1-2 veckor.

Att finna ett smidigare sätt blir svårt, då hon vill läsa dem själv, även om jag också läser dem per telefon. Hoppas ni har tålamod med detta.

Besöket hos mamma var bra i förrgår, men som vanligt tog de 55 minuterna slut alldelens för fort! Nåja, mamma sitter i alla fall inte och rullar tummarna där inne. Hon har flera saker på gång i alla fall och det är möjligt att hon väljer att skriva om dem när hon fått några besked.

Julklapparna blev förstorningar på barnen (foton utan ramar) och ett silverarmband från mig, brorsan och hans fru. Hon hade kollat och det verkar som man får ha silversmycken (men inte guld) både på Kronobergshäktet och Hinseberg (dit hon kommer att förflyttas snart). Jag har alltså redan lämnat in dem, så överraskningsmomentet är tyvärr borta, vi vågar inte heller vänta med att lämna in eftersom hon nu kan komma att flyttas när som helst och det är inte säkert vi kommer att ha möjlighet att besöka henne där innan jul.

