Ny blogg från häktet:

Förra veckan var min son, hans fru och deras två barn här. Den minsta är 1 ½ år. Det var en fantastisk stund. Vi lekte “Björnen sover”. Hon skrattade så gott, som bara små barn kan. Tänk, det skrattet klingar fortfarande i mina öron och det värmer så gott. Den äldre av barnen är också en fröjd. Så klok och så eftertänksam. Alert och aktiv i hela sitt förhållningssätt till omvärlden. Han är åtta år och jag tror att i den åldern tar man ofta in omvärlden utan fördomar. Och så är det vi som lägger på fördomarna när de pratar om vad de sett och upplevt. Barn har så mycket att lära oss när det gäller att vara här och nu. När vi blir vuxna är vi så upptagna av alla “om” och vi glömmer att ta vara på livet som pågår just nu. Jag önskar att jag aldrig förlorar den glädje jag så ofta känner när jag umgås med barn. Och till alla er som inte har fått barnbarn ännu; ni har något alldelens fantastiskt att se fram emot. Det är verkligen en av livets stora gåvor. Jo, det är trist att inte få dela deras vardag och vara mer närvarande. Men jag får vara lycklig i de stunder vi får tillsammans och njuta extra då. Att glädjas åt det lilla är också stort. Och vet ni; jag har lyckan att ha sex barnbarn. Livet har sina rikedomar.

