I Tisdags när jag var på besök hos mamma, så kändes det väldigt bra. Hon verkade må ganska skapligt. Det kändes skönt. Däremot så kommer jag aldrig att förstå mig på inlämningsreglerna. Regelbundet under hela tiden har vi lämnat in garn till mamma. Men förra veckan blev en släkting nekad att ta in två garnnystan. Jag tog med samma garnnystan i Tisdags och de var helt plötsligt inga problem att få in nu. Däremot så fick jag inte lämna in 6 collegieblock som mamma håller på att skriva i, för att de har sådana där metallspiraler i kanten.

Det konstiga med det är ju att hon får ha stickor som hon stickar med, men inte dessa metallspiraler. Jag förstår ju att vakterna tänker på sin säkerhet, men jag tycker ändå deras resonemang är så ologiskt ibland. Dessutom tycker jag det är hemskt att man aldrig vet från gång till annan vad man ska få ta in. Det blir så godtyckligt…

Varför gör de inte bara en lista med saker man FÅR ta in, så vet de intagna, vi anhöriga och personalen, så att vi alla har samma information? Jag förstår bara inte det. Det skulle ju vara så lätt att ordna en lista så VET man. Särskilt vi som bor i andra städer och släpar dit saker, vi borde bli informerade så man slipper släpa dit saker och sedan släpa hem dem igen…

