Mamma ringde igår! Efter att mina bröder varit på besök. Hennes advokat hade också varit där och de hade gemensamt beslutat sig för att överklaga till Högsta Domstolen.  Att få resning i H.D. är inte så lätt, så de tror inte de har så stor chans, men de har i alla fall bestämt sig för att försöka.  Styvpappa däremot ska inte försöka. Han orkar inte med en ev. ny process…

Vad jag tycker? Jag är verkligen glad att mamma vill gå vidare. Jag är glad att hon vill göra ett försök att få det prövat i H.D. Om inte annat för att jag personligen vill veta om det verkligen får gå till på detta vis.

Jag har inte så mycket hopp, eftersom det , som sagt, kräver rätt mycket att få resning i H.D. Men vad är det de säger? Hoppet är det sista som lämnar människan…

Men i detta fall har jag faktiskt inte så mycket HOPP kvar för mammas del, jag tänker mer på att jag vill se vad H.D. anser om dessa indicier. Om det verkligen ska hålla i en rättssal. Delar av telefonsamtal som rycks ur sitt sammanhang. Ska det räcka för att döma. Krävs det inte lite mer ”konkreta” bevis?

Ja, vi får se vart detta leder…

