cry-freedom.jpgDu finns och du lever inom mig. Du finns i mina tankar, i min själ och i mitt hjärta.

Det gör så ont att du missar allt nu. Hur barnbarnen växer upp från ungdomar till unga vuxna. Hur de utvecklas och lär sig vuxna saker. Hur de små barnen lär sig tala, äta själva, forma läten till ord.

I Lördags åt vi mannagrynsgröt hemma som omväxling. Mitt yngsta barn tänkte direkt på dig mamma. H*n sa ”Mormor brukar göra sån till mig”. H*n har inte glömt…

Men åren kommer gå. Även om barnen får träffa dig så kommer det ta tid innan de får smaka din mannagrynsgröt. Det kommer att ta tid innan du kan natta dem med en saga igen. Det kommer att ta tid innan du kan berätta alla dina historier för dem.

Och för varje sekund du sitter inlåst, så minns jag, känner smärtan över allt du kan ge och som du nu inte kan ge. Det är en sådan enorm förlust…

