På något underligt vis känns det nästan som jag har stängt av mina känslor nu. Försöker bara fokusera mig på den kommande rättegången.

Nerverna börjar krypa under huden. Sedan vet man ändå att inga beslut kommer att fattas på ett tag i alla fall. Men jag undrar om rättegången kommer att avlöpa på samma vis som sist, eller om det kommer vara skillnad.

Ja, Åklagaren är ju densamma, liksom de Åtalade. Men en och annan advokat är utbytt och utredarna är nya och domaren och juristerna är ju nya.

Kan inte göra något mer nu.

Bara vänta. Avvakta. Och se tiden an…

Och förstås hålla tummarna. HÅRT!!

Medflyttade kommentarer från Expressen:

Tummar

Anmäl
Skriven av MKsblogg den 17 sep 18:18   |   Radera
Nu håller jag alla tummar för att det ska bli ett mer rättvisade straff. Och om du känner för det, hälsa din mamma med en varm kram från en bloggläsare!

MK

Anmäl
Skriven av Någons dotter-Någons mamma den 17 sep 20:52   |   Radera
Tack för det! Ska göra det när jag får chansen. Har faktiskt läst upp kommentarer och hälsningar för mamma i telefonen tidigare, både från dig och andra! Tack igen!

