Känner mig förstås orolig inför den kommande rättegången i veckan. Orolig och undrande hur denna rättegång ska bli.

Undrar förstås om de ska få en chans att förklara, utan att man vill misstänkliggöra även uppenbart ”normala” saker? Om de kan få fram tillräcklig ”motbevisning” trots att Åklagaren nekat att få ta fram befintlig polisutredning och använda och gå igenom ordentligt.

Frågan är om det ens är möjligt?

De har bytt ut en av utredarna inför denna rättegång. Man undrar varför? Gjorde de förra för många misstag?  Mamma sa att den nya varit uppe och presenterat sig men mamma sa också att hon varit oförskämd mot henne.

Hon ville få mamma att säga att hon accepterade att hon inte fått ut det material hon begärt. Vilket mamma vägrade.

Mamma sa att hon hade funderingar på att inte alls uttala sig i rättegången och säga att hon inte ansåg att hennes rättsäkerhet tillgodosetts och därför inte ville delta i detta skådespel. Hon sa också att det värsta som skulle kunna hända är att de ger henne några månader extra för domstolstrots och att det skulle inte vara någon stor grej att de la på några månader extra på sju år!

Hur som helst, jag bad henne ta upp det med sin Advokat först, så hon inte begick något misstag. Det skulle hon göra.

Men hennes advokat hade varit där hos henne härom dagen och jag tror inte hon funderar längre på att inte medverka. Tror hon kände så just då för att hon var arg!
Hur som helst: På Måndag gäller det. Som jag skrev sist; hoppas de inte har en ”dålig dag” för det har vi inte råd med!

Framför allt tack vare mitt och min väns förtjänst så kommer rättegången att förlängas med en dag extra. För att få fram mer information. Om det räcker vet jag inte, men jag hoppas det.

Sedan kommer en ny lång väntan på dom…

Medflyttade kommentarer från Expressen:

En åtalad har ingen

Anmäl
Skriven av Miss Borderline den 16 sep 18:19   |   Radera
skyldighet att svara på frågor, men det kommer inte förbättra hennes odds om hon väljer att inte svara på frågor, men det är iaf inte domstolstrots. Själv ska jag oxå på rättegång, NÄR vet jag dock inte. Fick brev från åklagaren i fredags att åtal kommer väckas mot mitt ex. Blev mkt förvånad faktiskt, och jäklar vilka snabba ryck det varit den här gången nu när jag inte bryr mig egentligen…..Det märks nog ändå att viss typ av brottslighet prioriteras mer nu än förr och att straffen blir hårdare. Blir J fälld får han ju som Amen i kôrka fängelse, förra gången fick han sitta två månader. Styrkekramar!!!

Hoppas…

Anmäl
Skriven av Någons dotter-Någons mamma den 16 sep 21:55   |   Radera
verkligen det går bra för dig på din rättegång!! Beklagar verkligen det som hänt dig! Nja, det lutar nog åt att mamma kommer ”samarbeta” under rättegången. Det är ju inte att förbättra hennes odds i alla fall, som du skrev! Kram!

Håller alla

Anmäl
Skriven av malde den 16 sep 22:03   |   Radera
mina tummar för att de lyssnar på det du och din vän har fått fram, och att de gör något vettigt av det hela. Styrkekramar i massor till er alla!

