Blev så ledsen när jag såg att bloggen Familjen Galen här på Expressen blivit raderad av misstag! Verkligen! Jag hoppas de hjälper henne återställa den, eller, i värsta fall, att hon orkar starta en ny blogg.

De sista dagarna har jag inte känt så stort behov av att skriva här. Egentligen är det konstigt, för det är så mycket tankar jag har inför den kommande rättegången i Hovrätten!

Det är så mycket som inte går som vi vill. Ibland undrar jag om systemet kan vara så ”pissigt” att allt är ”uppgjort” på förhand. Om det är så lär jag inte få reda på det, men i så fall så ”stinker” verkligen hela grejen och man undrar varför de skall upp i rätten igen över huvudtaget?

Skriver mer när jag samlat mina tankar bättre!

Kommentarer medflyttade från Expressen:

Hej vännen

Anmäl
Skriven av pantern den 11 sep 09:41   |   Radera
min tilltro till systemet är inte ”vidarevärst”, men jag hoppas ju så klart att jag har fel. Ha en Fin dag, många styrkekramar till Dej

Oj då,

Anmäl
Skriven av Miss Borderline den 11 sep 18:19   |   Radera
hur kan en blogg bli raderad av misstag?! Jo, i viss mån har du ju rätt i att det är ”uppgjort”, dvs rätten har ju läst igenom allt förundersöningsmaterial och har ganska god uppfattning om vad båda sidor har att säga om vad som hänt och inte hänt. Rättegången ger mer kött på benen så att säga, saker kan komma fram från åtalade, vittnen, geldenär osv som inte kommit fram i förundersökningsmaterialet och därför är naturligtvis rättegången viktig för hur rätten sedan kommer att döma. Likaså kan ju saker som intryck av åtalade, geldenär osv spela en viss roll för om rätten finner den/dom trovärdiga etc. Och det spelar ju oxå roll hur skickliga/engagerade åklagare respektive advokat är, inte tu tal om det! Så som sagt, man ska inte känna att en rättegång bara är ett spel för gallerian för det är det inte, även om jag kan förstå att du känner så. Skickar styrkekramar!

