Pratade med mamma härom dagen. Frågade henne ang. besöken. Hon sa att hon inte ville att vi skulle känna oss tvingade att komma och besöka, men att hon gärna ville fortsätta ha våra besök. Jag förklarade för henne att jag bara ville veta, så hon inte ”ställer upp” för att hon har svårt att säga i från. Särskilt när hon sa att det var jobbigt känslomässigt att vi gick och att hon tyckte visitationerna var jobbiga.

I morse ringde hon upp mig igen och hon sa att hon verkligen vill fortsätta ha våra besök så ofta vi kan, orkar och har möjlighet, för att även om det är förknippat med känslomässig sorg och svårigheter, så sa hon att hon tycker det är så viktigt att vi behåller just besöken för att bevara våra goda relationer! Jag blev verkligen glad, för jag känner att det kommer från hennes hjärta.

Vad bra det är med direkt kommunikation. Då VET man, oavsett vad man får för svar…!

Kommentarer medflyttade från Expressen:

Tro jad det

Anmäl
Skriven av Miss Borderline den 2 sep 18:16   |   Radera
att hon vill ha era besök!!! För hur jobbigt det än är så måste det ändå vara så att fördelarna med att få besök väger över när man sitter så, det tror jag iaf:)

Har bara en kommentar!

Anmäl
Skriven av pantern den 2 sep 21:41   |   Radera
Va Härligt. Raka rör funkar alltid. Kram På Dej


 

