Nu kommer det att ta ett tag innan jag får träffa mamma igen. Det känns tomt. Det känns ihåligt på något sätt. Som ett hem utan möbler, bara skalet som står där.

En tomhet utan att kunna beskriva den. Jag vill att hon ska ha det bra.

Måste fråga henne rakt ut om besöken. Om hon vill ha dem så pass ofta som vi kan besöka. För sista gången talade hon om hur förnedrande hon tycker det är med visitationerna innan och efter besök. Inte bara att hon får klä av sig helt naken, men också sära på skinkorna. Låta dem gå igenom hela henne.

Hon berättade också att det alltid blir så tungt och svårt när vi går. Hur gärna jag än vill, så kan jag inte bara ta henne med mig…

Kanske ville hon bara ”prata av sig” precis som jag nämner att det är svårt att vara den som lämnar, den som går. Att det känns jobbigt att de gör visitation av mig, även om den bara är utvändig.

Men kanske är det också så pass mycket svårare för henne att få besök nästan en gång/vecka, att hon hellre skulle vilja dra ner på dem.

Det är klart att om det är så hon känner, är det svårt för henne att säga det, eftersom  hon vet att vi vill besöka.
Men jag ska fråga henne rakt ut nästa gång hon ringer och jag kommer att respektera hennes vilja vad än hon önskar. För det vet jag med säkerhet att hon skulle göra för mig!

Kommentarer medflyttade från Expressen:

Hej vännen

Anmäl
Skriven av pantern den 30 aug 17:26   |   Radera
Min bekant som jag nämt förut vill ha besök av oss(vänner) trots visitation efter varje besök. Vi blir bara metallskannade. Däremot orkar han inte med när barnen / sambon kommer för det är så känslomässigt slitsamt när dom går.Han tycker bättre om att ha telefonkontakt med dom. Lite som att ringa hem bara antar jag. Ha det Bäst och Kramar till Dej

Hej!

Anmäl
Skriven av Sess den 31 aug 08:45   |   Radera
Vill bara in och ge dig en styrkekram och tacka för att vi får följa dig. Kram. Sess.

Va fint av dig att tänka så,

Anmäl
Skriven av Miss Borderline den 1 sep 17:00   |   Radera
det kommer säkert din mamma uppskatta. Kanske kan vara så att hon periodvis känner att det blir för mkt för henne, och då är det ju skönt för henne att hon vet att hon kan säga ifrån om hon skulle känna så nån gång. Kram

