Allt känns ganska rörigt nu. Det börjar närma sig rättegång i Hovrätten! Härom dagen fyllde styvpappa år. Jag har begärt att få ut det som kallas ”slasken” från polisen. ”Slasken” är det utredningsmaterial som polisen INTE använt sig av, d.v.s. det överblivna materialet.

Eftersom vi fått uppgifter om att det ska finnas material med i ”slasken” som skulle kunna styrka mammas och styvpappas uppgifter så har vi alltså bett att få ut den.

Härom dagen fick alltså mamma gå ner och kolla lite av vad hon ville ha ut. Hon fick besked om att brorsan skulle ringa idag (Torsdag) för att bestämma när han skulle hämta ut det åt mig och min vän.

I morse ringde dock mamma och sa att Åklagaren avslagit begäran om materialet…

Motiveringen var att: ”Han inte ville ha materialet ute på stan”. Helt otroligt!!

Det är alltså polisens utredningsmaterial vi begärt att få ut, för att det finns uppgifter om saker där som bör kunna styrka mammas och styvpappas sak. Men Åklagaren nekar till att vi ska få ta ut det.

Kom inte och säg till mig att vi lever i en rättsstat, eller att Åklagaren är opartisk och tar fram ALLT material som både kan fria och fälla! (Som han uppgav på rättegången, när en av de åtalade ifrågasatte den information som uppgavs.)

Jag undrar nu: Vad är det man vill dölja och mörklägga?

Mamma hade bett att få göra ett samtal till sin advokat, jag hoppas de ordnar det!

Kommentarer överflyttade från Expressen:

Det klart att inte

Anmäl
Skriven av Miss Borderline den 26 aug 16:16   |   Radera
åklagaren är opartisk! Hans/hennes uppgift är att styrka brott och få en fällande dom, en åklagare som inte tror på en fällande dom i ett mål lägger ner åtalet……så självklart är aldrig en åklagare opartisk.

Klart…

Anmäl
Skriven av Någons dotter-Någons mamma den 27 aug 13:46   |   Radera
…han är partisk! Men varför får han då stå i Tingsrätten och bemöta kritik om utredningen med ironi och sedan uttala att han är opartisk? DET är skrämmande!


 

