Jag, ett av barnen och en vän, som hjälpt mig mycket besökte mamma i Torsdags. Som vanligt var besöket alldelens för kort, men denna gång så kändes det kortare än vanligt. Kanske berodde det delvis på att vi gick igenom praktiska saker runt den kommande rättegången… Hur som helst så kände jag mig så ledsen när jag gick därifrån.

Inuti mig kände jag att mamma kände likadant. Vilket hon senare bekräftade per telefon att hon gjort. Det där är en konstig sak som jag inte upplevt tidigare, men upplever hela tiden sedan mamma blev häktad. Jag KÄNNER hur hon mår, även om vi inte pratar, jag KÄNNER hur hon kommer ta olika besked. Jag KÄNNER på mig vad hon kommer att svara på frågor i rättegången eller vilka saker hon vill framhålla där.

Min mamma har alltid varit bra på att ”känna på sig” saker runt mig, men jag har aldrig gjort det mot henne. Men jag gör det nu.

Det har slagit rätt varenda gång…

På det sättet känns det som jag är närmare henne än någonsin, samtidigt som jag fysiskt är längre ifrån…

Kommentar överflyttad från Expressen:

Exakt

Anmäl
Skriven av pantern den 19 aug 16:47   |   Radera
den telepatiska känslan finns mellan mej och yngsten. Han har till och med sagt till sin särbo: du behöver inte ringa mamma, hon vet redan. Visst är det lite läskigt för somliga, för oss är det helt naturligt. Kram på Dej
