Jag håller fortfarande på med mitt lilla ”detektivarbete”. Har fått hjälp av en vän med det, som varit hos mig i drygt 1 ½ vecka! Bara att få någon som vet vad jag pratar om, när man behöver är gott nog! Att hon sedan valt att lägga ner massor av tid och arbete på att gå igenom alla papper, domen, förundersökningen etc. tror jag knappt är sant…!

Tänk att det finns sådana människor…!!

En stor eloge till dig om du läser denna en dag!!

Med själva utredningen så går det både si och så. Men sammanfattningsvis kan jag säga att vissa samtal blir svåra att ”bortförklara”, men att i det stora hela är ändå polisutredningen otroligt bristfällig, för att inte säga manipulerad!!

Avlyssnade telefonsamtal, har man ändrat tidpunkter i. I vissa fall finns det telefonavlyssningar som hänvisar till att det ringts från ett nummer varav numret som ringts upp är SAMMA nummer… Ja, det är bara en liten del av de brister som tas upp i utredningen!

Målen som min mamma och styvpappa ska upp i nästa gång i Hovrätten, beräknas dra igång i September. Befarar den och ser fram emot den på samma gång…!

Kommentarer överflyttade fårn Expressen:

Skönt att veta

Anmäl
Skriven av malde den 11 aug 08:59   |   Radera
att du är ”still going strong”, men trist att du ska behöva grotta i detta. Polisutredningen ska ju inte vara bristfällig och felaktig… Så på dem nu, Tiger! Bamsekramar till dig och din hjälp

Hej Vännen

Anmäl
Skriven av pantern den 11 aug 17:57   |   Radera
Skönt att höra ifrån Dej. Gott med vänner som ställer upp, dom ska man vara rädd om. Maken o jag var på anstalt förra helgen o hälsade på vår vän som är dömd (mot sitt nekande) till 18mån. Ha det Bäst // Massor av kramizar

Det jag tycker

Anmäl
Skriven av Miss Borderline den 11 aug 19:23   |   Radera
är mest tragiskt med denna läsning är ju att om det är så mkt felaktigheter och sån bristfällig utredning så är det ju ngt som advokaterna borde upptäckt och engagerat sig i! Det känns ju inte alls som om vi bor i ett rättsäkert samhälle med så ”flata” advokater, men tyvärr…..jag vet ju sen tidigare att advokaterna inte engagerar ihjäl sig precis, men riktigt så illa trodde jag faktiskt inte att det var, speciellt inte i ett sånt här stort och omfattande mål. Det är skandal tycker jag!!! Skickar ett helt gäng peppkramar!!! För övrigt har jag slutat bloggat här, Expressens blogg SUGER…..inget annat än krångel och nån hjälp får man ju fan inte :(( Jag har kvar sidan dock, därför står det samma länk när jag gör kommentarer, min nya adress har jag skrivit i Expressenbloggen ifall du vill kika in nån gång, kram!

Långläsning

Anmäl
Skriven av ulls den 16 aug 15:29   |   Radera
Jag har läst din blogg ett tag och nu återupptagit den efter semestern. Att dom fått 7 år e helt otroligt…Om du hinner läsa min blogg så …mitt ex blev helt friad för övergrepp på vår dotter. Samhället e helt upp och ner. Kram Ulls

Till Ulls:

Anmäl
Skriven av Någons dotter-Någons mamma den 16 aug 23:03   |   Radera
Ska läsa din blogg så snart jag hinne. Beklagar verkligen för dig och din dotter. Satt precis och pratade med en vän om detta. Att det inte är rättvist alls. Återigen; Jag säger INTE att narkotikabrott är rätt, men i min värld är våldsbrott alltid värre! Att vara kapabel att utföra våld är riktigt grovt. Det kan också narkotikabrott vara, men det finns ändå grader i helvetet! Kram till dig!
