Vi har ju alla olika syn på rättssystemet. Jag kan ju inte heller direkt påstå att jag är helt objektiv.

Jag säger inte heller att narkotikabrott är acceptabelt, eller ens en bagatell.

Men för mig är det inte rimligt att min mamma och styvpappa är dömda till sju år var, medan Bobbys mamma och styvpappa fick tio år var, för att ha plågat ett försvarslöst barn till döds.

Inte heller står det i proportion till vad Hagamannen blivit dömd för, d.v.s. 10 år för flera (är det sex?) grova våldtäkter, för att inte tala om allt VÅLD han använt vis dessa tillfällen…

Jag tycker inte det står i proportion om man jämför våldsbrott med andra brott, det kommer jag helt enkelt inte ifrån…!

Överflyttade kommentarer från Expressen:

Skrivet av Någons dotter-Någons mamma den 30 jul 20:33   |   Redigera
Tillhör kategorierna: Om brottet, Att vara anhörig

Kommentarer

Inlägget har 6 kommentarer

Fick inte Hagamannen 14 år

Anmäl
Skriven av Miss Borderline den 31 jul 18:41   |   Radera
eller är det jag som minns fel?! 14 år är ju annars ett exeptionellt högt straff för den typen av brott. Och är det tio år är det ändå ovanligt mkt för den typen av brott. Vilket han bara ska ha!! Kram 🙂

Jo, ser nu i Expressen

Anmäl
Skriven av Miss Borderline den 31 jul 18:46   |   Radera
att jag minns rätt, 14 år fick Hagamannen, och det måste anses som ett högt (och rimligt) straff tycker jag. Problemet är att inte fler döms enligt den straffskalan, tror han kan komma att få sänkt straff i Hovrätten om han öveklagar faktiskt.

Allt är relativt…

Anmäl
Skriven av Mrinda den 1 aug 17:21   |   Radera
7 år är ju väldigt lång tid. Vi får väl se hur överklagandet går.

Himla svårt

Anmäl
Skriven av pantern den 1 aug 18:01   |   Radera
och det klart Du är partisk. Vem skulle inte vara det.Själv är jag ju partisk när det gäller att ömma för ”knarkarjävlarn” som du vet.Hoppas att överklagandet får önskat utfall för Er. Snart september, följer dej på vägen. Kram på Dej

Det låter inte logiskt

Anmäl
Skriven av Efter-regn kommer sol den 1 aug 23:24   |   Radera
Men huvudsaken är att du och dina barn kommer i en lugnare fas i livet! styrkekram klarakajsa

Jag förstår dig så väl

Anmäl
Skriven av Sunnyb den 22 aug 16:06   |   Radera
Min egen pappa satt ju i fängelse innan vi möttes.Han var pedofil. Men han var oxå min ende anhörige.Värst var nog alla de år som jag liksom gick o höll andan:Har han begått nya övergrepp och vad gör jag då? Först när han blev invalidiserad kunde jag andas ut. I ditt fall så kommer detta att bli en parentes i ditt liv! Kramar Sunny http://pedofilensdotter.blogg.se/