Ja, vi fortsätter kontakten, jag, mamma, styvpappa, alla andra berörda i familjen. Vissa dagar är svårare än andra, men de flesta travar på…

Jag har släppt känslan av att stå med ”bakbundna händer” och att inte kunna göra något nu. Känslan av att vilja ”slåss” för mamma och styvpappas rättigheter har inte bara växt, utan det ger mig styrka, luft att andas och kampvilja just nu!

Jag har fått den skriftliga domen, hinner tyvärr inte gå igenom den förrän på Söndag, men då ska jag göra det. Jag vet redan en del som står i den, och att det finns konkret felaktiga uppgifter och fakta i den, som jag hittat ”bevis” för, bl.a. på internet.

När jag gått igenom domen, ska jag sätta mig och skriva ut det som kan användas som bevis, för att sedan lämna vidare till advokaterna.

Denna känsla av ”fighting spirit” är mycket mer konkret och mycket mindre destruktiv. Den ger mig livsvilja!

Jag ger inte upp…!

Överflyttade kommentarer fårn Expressen:

Låter lovande.

Anmäl
Skriven av pantern den 23 jul 19:59   |   Radera
Full fart på Dej med andra ord! Det är säkert mycket lättare att ha något att sätta tänderna i än att leva i ovisshet. Jag önskar Dej lycka till med ”advokatjobbet”, och följer dina vedermödor här på bloggen. Kramar till Dej

Ja att man

Anmäl
Skriven av Miss Borderline den 24 jul 18:05   |   Radera
aktivt kan göra nåt (iaf försöka) än att bara sitta maktlös som i ett vakum och inget vet och inget kan göra måste ju kännas lite bättre iaf. Skickar massa kämparkramar!!!

Du kämpar på…

Anmäl
Skriven av magnolia65 den 25 jul 11:17   |   Radera
Visst är det skönare när man är inne i en sådan period, än i de andra faserna! Kan väl inte påstå att jag befinner mig där just nu, men den brukar återkomma med jämna mellanrum. Kan vem som helst få ut domen? Tänkte isåfall skaffa min sons, för hans rättegång var också full med felaktigheter med ett otroligt högt straff (inte som din mammas, men….) för gärningen. Inte ens de andra internerna, där han sitter, kan förstå hur han har fått det straffet. Tänker på dig.
