Lägger här över de kommentarer jag fått på föregående blogg, kommentarer som då lämnades på Expressen-bloggen;

Inlägget har 12 kommentarer

Usch ,stackars er.

Anmäl
Skriven av Anna.U den 13 jul 14:26   |   Radera
Jag lider verkligen med er alla i familjen,tänk om man kunde vrida tiden tillbaka och få allt som det var förut.Kramar anna

Tack U.Anna!

Anmäl
Skriven av Någons dotter-Någons mamma den 13 jul 14:31   |   Radera
Jag skulle vilja skriva så mycket just nu, men det går inte! Orden finner sig inte… Jag är i fullkomlig chock! Jag var beredd på straff, men inte det högsta som åklagaren yrkat på och jag kan för mitt liv inte heller förstå det! Gode, gode Gud, hjälp mig! // Någons mamma-Någons dotter!

OJ!

Anmäl
Skriven av Myra den 13 jul 14:52   |   Radera
Sju år! Kan inte sätta mig in i eran situation, men jag tänker på er, och hoppas, hoppas, hoppas att ni tar er fram så smidigt som möjligt. Ta hand om varandra och prata om det, så tror jag det går lättare. Många, många kramar till dig och familjen.

Aj

Anmäl
Skriven av MKsblogg den 13 jul 15:15   |   Radera
Det var hårt! Hoppas dem överklagar! Huuh, så trist för dig och de dina. Kan du och känner du för det så överför en tanke och kram till din mamma!

Myra och MK:

Anmäl
Skriven av Någons dotter-Någons mamma den 13 jul 15:43   |   Radera
Tack till er båda! Ja, just nu känner jag mig verkligen i chocktillstånd! Det verkar hela familjen göra, vi sitter bara och ringer runt till varandra hela tiden, utan att egentligen ha något nytt att tillföra…! MK: Det ska jag verklign göra, så snart mamma ringer, tyvärr tror jag inte hon kommer att orka idag… Men så snart jag kan…! Återigen: TACK!

DU HAR VARIT DUKTIG,,,men vemm tröstar dig::

Anmäl
Skriven av kajann… den 13 jul 17:14   |   Radera
hej vännen.. det var ett långt straff..har följt dinn blogg från och till ,där du inte trodde att dina föräldrar var skyldig,, samnt har du mest tyckt synd om din mor.o undrat hur hon skulle klara sig.. men detta säger jag ej för att vara elak. hon har hela tiden setat med fasit i handen å har vetat vad det handlat omm. det är er familjen som det är synd om å som har blivit sviken du har varit duktig å har tagit hand om föräldrarnas svek.när skall du tillåta dig att bli förbannad???.att jag låter så hård mot mor, är för jag har haft knarkande ungar runt mig med mycke sorg å smärta.. å det är allti familjen som lider torkar tårarna fixar åtrixar för att det ska bli bra.. tills man en dag tillåter sig att säga jag hatar dig när du ljuger å knarkar.. tror nog att du har vetat i ditt hjärta vad föräldrarna hållit på med, med har inte velat se..det är nog dax för dig själv att vakna upp å säga ifrån inga mera svek å lögner ,det är inge synd om morsann det är de små syskonen det är synd omm. kramizar kajann..ps

Jag kan väl konstatera

Anmäl
Skriven av fd.snäll den 13 jul 17:39   |   Radera
att det för mig känns som om de hade fått ett mildare straff om de hade mördat någon istället. Svenska rätts systemet känns helt galet numera.

Det var grymt mycket…

Anmäl
Skriven av buddi den 13 jul 15:46   |   Radera
Är det verkligen relavant? Förstår om du mår tjockt just nu,

Vet

Anmäl
Skriven av Anna.U den 13 jul 18:34   |   Radera
att det är jättejobbigt,för även om man är inställd på att det blir ett visst antal år så vill man ju inte tro på det,vill ju inte att det skall vara så.Kommer ihåg att jag själv kunde gå och lägga mig väldigt tidigt bara för att kunna känna att jag hade klarat av ännu en dag men sen kom nästa jävla dag och den var ju lika hopplös den.Men jag kan tala om att det blir bättre den kommer en vardag som bara rullar på och nu har det gått ca två år för min familj och det går ibland är det tungt men det går.Kan nog tycka att det är den dagliga kontakten som man nu inte har som jag saknar mest.Men jag tänker mycket på dig och din familj.Kramat Anna

vad menar du Kajann?

Anmäl
Skriven av Anna.U den 13 jul 19:30   |   Radera
Ska man hata någon för att den inte har hållit sig inom den ”normala” normen.Det är ju så det är svårt att veta allt vad som ligger bakom det som händer .Jag hatar inte min son det är väldigt svårt att göra det för han är ändå mitt barn och jag tror nog att Någons dotter-Någons mamma älskat sin mamma lika mycket kanske även mer ,även om man är väldigt besviken .Tror ju inte heller att dessa personer gör det dom gör för att såra andra.Anna

U.Anna:

Anmäl
Skriven av Någons dotter-Någons mamma den 13 jul 19:32   |   Radera
Ja, jag håller med dig! Orkar i nuläget inte gå in på just den diskussionen, ni får ursäkta, men det är en dag så fylld av sorg att jag inte kan beskriva. Kommer att återkomma till dessa ämnen så snart jag orkar! Kärleken till min mamma är dock starkare än någonsin!!

Kajann

Anmäl
Skriven av MKsblogg den 13 jul 20:13   |   Radera
Jag kan inte låta bli att kommentera din kommentar. Det är inte så konstigt att man får ”knarkande ungar” om man ser det som en merit att komma ”fram” till att det är klokt sätt att hantera situationen och känslorna med att säga ”hatar dig” till sina barn. En del barn är så dömda till att bli knarkare och leva i misär givet den uppväxt man fått. Tyvärr. Är jag hård nu? Japp. Hoppas det iaf.
