Besöket hos mamma i Måndags med mina barn gick jättebra. Ett av barnen grät väldigt mycket, vilket vi i och för sig räknat med eftersom hon har väldigt nära till tårar.

Jag såg på mamma att det gjorde besöket svårare för henne…

Men jag förundras över och känner sådan stolthet över hur hon bemötte barnbarnen. Jag har sagt det förut, men det tål att upprepas; min mamma är verkligen den starkaste kvinna jag någonsin träffat!

Jag känner mig så stolt över hur hon förklarade för barnen vad som skett. Hur hon bad om förlåt för att hon sårat dem, gjort dem illa. Hur hon också förklarade hur hennes liv i häktet ter sig. Om hur hon vill att de ska fortsätta sina liv och inte oroa sig.

Hon var så mycket kärlek!!

Hon berättade om hur det finns andra som har det så mycket svårare än henne där i häktet. Småbarnsmammor.

Hon berättade om roliga saker de hittar på tillsammans och om den goda sammanhållningen!

Jaqg önskar att ni som läser min blogg kunde känna en bråkdel av min mammas kärlek!

