Ja, detta med besöksbokning var visst inte så lätt som jag hoppats. Man får bara boka ETT besök per intagen i taget. Min svägerska skulle boka tid hos mamma för deras familj tills nästa vecka, men fick beskedet att man får inte boka än, för att ”någon” (=jag) redan bokat besök hos henne.

Dessutom så vill de inte tala om när besöket är bokat, vilket hon ändå redan visste. Så nu måste hon vänta tills efter Måndag för att ringa och boka ett nytt.

Det lustiga är att om hon INTE vetat att jag bokat upp, så skulle hon ju inte heller kunna veta NÄR hon får boka ett nytt besök, eftersom de inte vill tala om det. Låt oss säga att hon och jag inte hade kontakt med varandra, då skulle ju jag hinna skynda mig och boka in ett nytt besök efter mitt besök på Måndag och någon annan skulle inte ens ha en chans!

Nåja, nu är det ju inte så i detta fall. Nu tar jag första besöket med mina barn på Måndag, sen får de ringa så snart jag haft mitt besök för att boka för brorsan och hans familj…

Mamma ringde förresten och berättade att vi är ”kollade” nu och både jag och barnen är godkända. Vilken tur…*Ler*

