I dag när mamma ringde och jag frågade ;”Hur mår du?” så svarade hon med ett skratt; ”Jättebra!” Bara det ordet…! Ja, det känns så fantastiskt. Jag frågade varför det var så bra och då sa hon att hon träffat en jätterolig kvinna och att hon hamnat på en öppen avdelning. Hon sa att hon fått välja att flytta dit, men då får hon inte fortsatt medicinering (hon har kronisk värk p.g.a. en svår bilolycka för två år sedan!) Hon sa att hon valde öppen avd. eftersom hon sa att hon ju suttit isolerad så länge och hon tyckte det var viktigare att må bra i huvudet än i kropppen. Så hon skulle försöka härda ut smärtorna tills vidare!

Sedan fnittrade hon på: ”Jag hinner inte prata mer nu, för vi ska spela Yatzy, sen har kriminalstyrelsen lagt pengar på att vi får baka Smörgåstårta idag för att det är Midsommar, så det är nästan fest!”

Jag måste säga att jag fick svårt att hålla mig för skratt. Men det känns så skönt nu! Alla mår verkligen bättre nu!

