Det första Åtalet gällde alltså i korthet att två män Åtalas för att ha varit ”huvudmän” i en planerad knarkaffär, efter att polisen hittat mycket pengar hos en tjej som stulit pengarna (vilket hon erkände att hon gjort) från de s.k. huvudmännen. Huvudmännen menade i stället att denna tjej skulle hjälpa till med att göra upp bilaffärer, fast i stället alltså stal pengarna.

 Hur mamma och hennes man hamnade i det, var för att Åklagaren hävdar att mamma skulle hämta knark i ett annat land, i samförstånd med styvpappa, för huvudmännens räkning. Mamma och styvpappa hävdar i stället att mamma skulle resa bort för att i lugn och ro skriva på sitt manus (hon skriver på ett bokmanus som jag nu har tagit hem till mig för att det inte ska försvinna!) och kolla några bilar i det aktuella landet (det är billigare där och de brukar syssla med bilaffärer, att de delarna är sanna, det vet jag!)

Jag kan ju inte beskriva hela rättegången här, men jag vill ändå försöka ge en helhetsbild i förkortad version om vad den i huvudsak handlade om!

