Har haft en riktigt, riktigt usel dag i dag! Jag känner mig så ledsen över en massa saker.

Det har rört helt andra saker än det runt min mamma, det har rört mitt ena barn, en sedan långt tillbaka pyrande konflikt, som tog sig hemska uttryck idag.

Vi hade ett uppslitande, fruktansvärt gräl här hemma. Hon har vissa svårigheter, som jag inte riktigt orkar gå in på här, särskilt som jag fått en diagnos på henne ”under bordet” vid en utredning, men som vi inte kan dra nytta av för att ge henne rätt hjälp, då man inte får ge ungdomar så pass svåra diagnoser när de är under 18 år.

Eftersom hon inte har en fastställd diagnos, så får jag heller inte den hjälp med henne som jag borde ha. Ett slags moment 22, med andra ord.

Efter det stora bråket så grät jag hejdlöst och det känns inte bra, eftersom vi inte rett ut allt, men samtidigt bra att rensa min själ från massa tårar som känns riktigt hemska…!

Det känns extra hemskt vid dessa stora familjeproblem att mamma inte är här, för hon är den som brukar ge mig bra råd hur jag ska hantera situationen…

