…börjar i det närmaste att vara en parodi, vet inte längre om jag ska skratta eller vara urförbannad! Han har fortfarande inte ringt tillbaka! Sedan mamma greps för över 16 veckor sedan har han ringt mig EN gång och EN gång fick JAG tag på honom… Nog för att det är mamma som är klienten, men ändå… Vi har ju saker vi vill tala med honom om också.

Just nu är det ju något jag vill informera honom om inför rättegången, som alltså ligger i hans klients intresse!

Dessutom vet jag att mamma sagt till honom att han får lämna ut information för hennes del, till mig, om det är sådan information som han KAN lämna ut och att OM jag ringer så ringer jag för att det ÄR något särskilt jag vill och inte bara för att fråga om ”läget”.

Det är bara tredje gången jag har något viktigt att ta upp, trots att jag ringt så många gånger, för de andra gångerna har jag bara ringt för att han inte ringt tillbaka.

Ena gången ringde jag för att meddela att mormor var sjuk, andra gången för att mormor gått bort och nu för att jag har en annan sak att ta upp med honom.

Ja, vad säger man?

Ja, jag hoppas verkligen att det stämmer som mamma säger i alla fall; att han är väldigt bra för HENNE!!!

För i slutänden är det i alla fall det som räknas.

