En lite lustig sak hände idag under besöket hos mamma.

 Vi hade hört ryktas om att småsyskonen fick ta in ätbara saker under besöken hos styvpappa, så idag hade brorsan och jag samma tanke. Han hade köpt med sig bullar och morotskaka till oss, och jag köpte med mig mammas favorit fikabröd: Wienerbröd.

När mamma såg dessa sa hon: ”Nej, men det får inte jag ta in, ändå…” Men då sa vi: ”Jo…” och tittade på polisen. Han sa: ”Jo, men du måste äta upp det här, du får inte ta upp det till cellen”.

Så hon smaskade glatt i sig… Skrattande medan hon sa: ”Jag har blivit så van att få NEJ på allt jag vill göra…” lite ursäktande.

Efteråt gick jag och funderade på det där…

Lustigt att hon FÅR äta saker under besöken, men inte i cellen…

Tror de att hon ska injecera en bulle? Eller är de rädd att hon, i likhet med HÅRBORSTEN, ska använda en bulle som mordvapen? Nåja, jag vet, de har sina regler… ibland undrar jag bara hur de tagit fram reglerna…?

