Läste om Bobby idag igen, på tåget på väg till besöket hos mamma.Många fall berör en illa, men just det fallet berörde både mig och mamma VÄLDIGT illa. Vi pratade mycket om det helgen innan mamma blev gripen!

Idag pratade vi om det igen, eftersom jag köpt Aftonbladet och lämnade det till mamma.

Jag blev så illa berörd när jag läste om den stackars pojken som verkligen torterades till döds. Ett försvarslöst, förståndshandikappat barn, som sökte tröst i hönshuset, trots att han var rädd för djur. Ett försvarslöst barn som var under sin egen mammas och styvpappas våld!

Ett barn på 10 år som bad om att få dö, för att hans liv var allt för svårt…

”Det skulle inte förvåna mig om de får ett lägre straff än mig…” Sa mamma.

Kanske blir det så, kanske inte.

Men jag ska i alla fall tända ett ljus för att hedra Bobby´s minne…

Världen kan vara grym mot många.

