Har drömt mardrömmar i två nätter i rad nu. Igår drömde jag att styvpappa blev släppt. (Eller hade han varit fri hela tiden i min dröm?) Han var i alla fall i frihet.

Men mamma satt där hon sitter… Fast styvpappa började visa intresse för en ny kvinna.

Men på något sätt så kände vi inte ilska eller besvikelse för det, utan det var som att det var helt acceptabelt, just för att situationen är som den är…

Däremot talade jag med honom om det. Han sa att han redan talat med mamma om det och att allt var okej för henne… Fast känslan genom hela drömmen var helt fylld av olust i alla fall.

Konstig dröm, men eftersom jag inte är någon drömtydare så har jag ingen aning om vad ”undermeningen” var, eller om den ville visa mig något.

Jag vet i alla fall att drömmar sällan visar precis vad man drömmer, utan att den har en helt annan undermening…

