Fortsätter citera mammas senaste brev:

”Jag längtar så efter brev från dig. Jag hade så många frågor i mitt förra brev. Att jag inte hört från dig på länge oroar mig. Jag är orolig för att du gått ner i någon depp och därför inte orkar skriva. Jag hoppas verkligen inte att det är så. För mig behöver du inte oroa dig. Jag klarar mig faktiskt.

Om du är upptagen med att leva livet och faktiskt inte har tid att skriva, så är det dig väl unnat. Fortsätt då med att ta för dig allt gott, det är dig väl unnat. Skicka bara ett kort och berätta att det är så. Så slipper jag oroa mig i onödan.

Jag älskar er alla, så det gör ont i mig. Hälsa alla jag känner och krama de där tokiga barnen du har hårt, hårt från deras mormor.

Med all min kärlek. Mamma.

Ps. Tack för allt besvär och tack för de vackra frimärkena.”

