Ja, det blir lite hopp i brevet här, men så här är två valda avsnitt från början av brevet, som är ihopskrivna här:

”Jag fick ditt brev idag och du skriver så himla fina brev. De är så vackra och man blir glad av dem. Det går så fort när ni är på besök. Det är så mycket mer jag önskar att ni hann berätta. Härifrån är det inte mycket att säga, men det känns viktigt att höra hur ni har det. Det var fint att höra om begravningen och titta på de där gamla korten.

Det var också lite sentementalt att läsa ditt brev om Norrland och syskon och syskonbarn idag. Det är sant att det finns mycket av mig som är Norrland. Jag skulle inte kunna bo där, men är så innerligt tacksam över att ha min uppväxt där. På något vis gillar jag Norrlänningens brist på att vara blasé och den förankring i verkligheten jag tycker de äger. För att inte glömma Norrlänningarnas rakhet. De säger kanske inte mycket-men det som sägs är genuint.”

