Undrar så varför utredningen tar sådan tid…? Håller de på att samla bevis? Men det borde de väl redan ha i så fall om de lyckats hålla dem häktade i över en månad nu… Jag sitter och spekulerar hela tiden, kan bara inte låta bli. Sen pratar jag med något syskon och får en annan infallsvinkel, spekulerar vidare på det…

Får en ny ide´och spekulerar vidare på den en stund. Men när mörkret faller och jag kryper i säng, så upptäcker jag att jag står på noll igen. Tillbaka på ruta ett. Att få börja om från scratch nästa dag igen.

Tänker hela tiden att jag ska sluta spekulera och lyckas sedan hålla det i typ 10 min… *Ler* Sedan kryper spekulationerna upp igen…

När man är helt utestängd från den verkliga informationen så är det helt omöjligt att inte spekulera.

Fast jag ogillar att spekulera i telefonen med syskonen, för jag tror den är avlyssnad… Det känns ju onödigt att om de lyssnar, så kanske de tror att vi pratar om hur det ÄR, fast vi bara sitter och spekulerar…

Känns ju onödigt att ”ge dem” bevis som inte ens existerar, utan som bara är familjens egna spekulationer…

Det är jobbigt att inte känna sig fri i sina samtal med familjen.

