Tänker på hur allt ska gå för oss alla. Jag tänker på vad olika människor betyder för en. Jag tror det känns värre för att min mamma är en så stark person med så stark personlighet.

Tomrummet efter henne blir både större och mer påtagligt! Saknaden när hon inte är här blir större. Hon har verkligen en stor effekt på oss alla.

Min mamma har i alla år varit en av mina allra närmsta vänner. Hon är så lätt att prata med, så lätt att anförtro sig åt.

Och hon brukar alltid säga sanningen, även när den inte är helt trevlig att höra.

Hon har lärt mig allt om empati och kärlek.

Jag märker att mina barn känner stark oro och har svårare att konsentrera sig. Jag har varit uppriktig mot dem, fast inte den yngsta för han är för liten, men för de äldre har jag berättat, för jag tror inte det här är något man kan bara tiga ihjäl. Men det är svårt när de frågar ”Hur länge ska mormor sitta där?” Och jag vet inte ens vad jag ska svara…

