Vi har alla en mamma. De flesta av oss älskar vår mamma. Oavsett. Jag är uppfostrad till att familjen alltid håller ihop! I vått och i torrt. Att man finns där för varandra. Alltid.

Därför är det självklart för mig att finnas där nu, för mamma. För barnen. För alla som finns där omkring. Oavsett vad som faktiskt hänt. För mig är mamma min mamma, även om hon i mångas ögon nu blivit en ”gangster”.

Jag tänker inte gå in och diskutera skuld eller oskuld. Jag vet helt enkelt för lite och dessutom så är jag inte rätt person att döma eller fria min egen mamma. Det lämnar jag till andra.

Men för mig är mamma min mamma som lärt mig krypa, gå, prata, som visat mig kärlek i det oändliga.

Min mamma som varit med på mina förlossningar när jag fått barn.

Min mamma som verkligen har lärt oss rätt och fel, även om det låter konstigt nu.

För mig är mamma kärlek, trygghet och MIN MAMMA!

