Vad är friheten värd? Allt, skulle jag vilja påstå! Vad är livet värt utan frihet?

Småsyskonen har sportlov denna vecka, så de ska komma till mig idag och stanna några dar. Känns skönt att få ha dem hos mig! Jag går bara och väntar på att mardrömmen ska ta slut, att jag ska få krama min mamma igen och ha henne hos mig.

Tänker på vad de måste våndas över oss här på utsidan. Ena brorsan har varit där på Kronobergshäktet och lämnat lite pengar och ett kort brev.

Innan han åkte dit och lämnade det ringde han till mig: ”Vad ska jag skriva? Att allt är jättebra med oss och barnen? Att vi mår skit allihop och undrar vad som händer?”

Ja, vad skriver man? Soc. säger att de ska försöka få till ett övervakat besök så vi kan reda ut lite vad vi ska göra med de yngre barnen. (15 och 17 år) När kan det ske? I morgon? Nästa vecka? Kan de tvångsomhänderta barnen?

När får vi veta vad som faktiskt skett? Tusen frågor, men ännu inga svar…

